Post Daniela, czyli słynna dieta Dąbrowskiej – jak zacząć?

warzywa

Dieta owocowo-warzywna dr Marii Dąbrowskiej staje się coraz popularniejsza. Zanim jednak rozpoczniemy oczyszczający post, trzeba się do tego solidnie przygotować. Takie przygotowanie pozwoli osiągnąć pożądany efekt w postaci oczyszczenia organizmu z toksyn, a uniknąć uczucia zmęczenia, niestrawności i zaparć.

Od czego zacząć post Daniela?

Największym błędem jest rozpoczęcie postu „od zaraz” – dieta ta wymaga stopniowego wprowadzenia, a później kilku dni wychodzenia. Jak pisze Maria Dąbrowska, efekt oczyszczenia organizmu, tj. usuwania zalegających złogów i toksyn, osiągniemy już podczas dziesięciodniowego postu.

Maksymalne czas diety może wynosić sześć tygodni. Post ten można stosować regularnie w krótszych cyklach – jedno lub dwudniowych. Jeden dzień w tygodniu na warzywach i owocach może korzystnie wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.

Wróćmy do tego, jak rozpocząć post. Bardzo ważne jest, by już na kilka dni przed planowaną dietą odstawić wszelkie używki, takie jak alkohol, papierosy, mocna kawa, słodycze. Następnie z diety stopniowo wycofujemy mięso, a wprowadzać kaszę, ryż i więcej owoców.

Co jeśli podczas postu Daniela?

W tym czasie możemy jeść warzywa o wysokim indeksie glikemicznym jak ziemniaki czy fasola, a także słodkie owoce, np. banany, pomarańcze lub brzoskwinie. Te produkty podczas samego postu są niedozwolone. Przyzwyczajmy się też do picia od półtora do dwóch litrów wody na dobę.

Dzień warto rozpocząć od wypicia szklanki wody z cytryną. Przed planowanym postem przygotujmy sobie również różne przepisy, a także zróbmy solidne zakupy, oczywiście warzyw i owoców. Przetwory mleczne i wędlinę zużyjmy wcześniej, a słodycze schowajmy głęboko do szafy, żebyśmy nie mieli ich w zasięgu wzroku.

Pomoc w poście Daniela?

Dobrym pomysłem jest namówienie kogoś z rodziny, by wspólnie z nami podjął się diety. W chwilach kryzysu możemy się nawzajem wspierać, dodając sobie otuchy czy razem gotować postne danie. Przygotujmy też nasze mieszkanie – pamiętajmy o częstym wietrzeniu i zmieńmy pościel na świeżą.

Na najbliższe dni zaplanujmy czas tak, by codziennie zapewnić sobie dawkę ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu – co najmniej 30 minut. Unikajmy jednak zbyt dużego wysiłku i przeciążenia organizmu. Tak przygotowani może bezpiecznie rozpocząć post Daniela.