Guacamole

guacamole
Dzisiaj trochę o awokado. Ten owoc jest niezwykle zdrowy. Bogaty w potas (bardziej niż banany), witaminy C, A, E, a także z grupy B, likopen reguluje ciśnienie krwi, czuwa nad prawidłową pracą serca, a także obniża poziom cholesterolu. Trzeba jednak pamiętać, że awokado jest bardzo kaloryczne. Średni owoc ma ponad 300  kalorii, ale są to kalorie pełne wartości odżywczych. Jest wiele odmian awokado.  Przy wyborze trzeba zwrócić uwagę, czy jest wystarczająco miękkie (skórka ugina się pod palcem), nie może być jednak zbyt miękkie. W supermarketach często zdarzają się zmarznięte owoce awokado, które już nie dojrzeją. Dobrze znaleźć sobie pewne źródło.

Awokado jest świetnym składnikiem sałatek, past i oczywiście guacamole! Pamiętajcie, że przekrojone awokado bardzo szybko ciemnieje, dlatego zaraz po przekrojeniu trzeba skropić je sokiem z cytryny lub limonki.

1 dojrzałe awokado
2 pomidory
ząbek czosnku
sok z połowy limonki
papryczka chilli
sól
ewentualnie kilka listków kolendry

Awokado wydrążyć, zalać sokiem z limonki.  Pomidory sparzyć.  Zdjąć skórkę, gniazda nasienne i usunąć wodnistą część z pestkami.Z chilli usunąć pestki. Zmiksować krótko blenderem wszystkie składniki. Można też oczywiście awokado zmiażdżyć widelcem, a pozostałe składniki bardzo drobno posiekać. Na koniec posypać posiekaną kolendrą.

guacamole 2

Dołącz do Pachnieobiadem.pl na:

One thought on “Guacamole

  1. Pingback: Jak wyprawić idealne przyjęcie? | Pachnie Obiadem czyli Blog kulinarny, Przepisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *